Copiii învaţă o limbă străină în mod natural, dacă li se vorbeşte in limba respectivă.
Personalul din gradiniţele noastre este instruit în a-şi adapta limbajul şi în a-l face expresiv, astfel încât copiilor sa le fie uşor să inţeleaga ce li se spune în limba engleză. Într-o fază ulterioară, copiii sunt ajutaţi să se exprime, centrele de interes având un rol important în acest sens.
Pentru că se lucrează pe zona de interes a copilului, acesta este mult mai receptiv, iar şansele de a asimila şi de verbaliza în limba engleză cresc exponenţial.
Copiii parcurg patru etape în învăţarea unei limbi străine:
- În primele săptămâni, copiii folosesc exclusiv limba maternă pentru a se face inţeleşi.
- În perioada receptivă se asimilează noi informaţii şi chiar dacă nu verbalizează incă, este o perioadă de învăţare foarte intensă
- Urmează perioada limbajului “telegrafic”, a mesajelor scurte sau a repetării mesajelor celorlalţi
- În perioada limbajului productiv, copiii sunt pregătiţi să-şi construiască propriile mesaje. La început acestea sunt scurte, dar cu timpul cresc în complexitate, iar copiii sunt capabili să-şi exprime gândurile şi dorinţele direct in limba străină.
În afara activităţilor din programa Ministerului Educaţiei Naţionale, copiii sunt antrenaţi în jocuri, li se spun poveşti, cântă şi socializează în limba engleză. La sfârşitul perioadei petrecute în grădiniţă, copiii nu vor rămâne doar cu liste de cuvinte, care nu-şi găsesc aplicabilitate practică, ci vor gândi şi comunica eficient în engleză.